طلای ثامن
نوشته‌های تازه
ما را دنبال کنید
تلگرام

تاریخچه لوگوبی ام دبلیو (پرچمدار باواریا)

بایریشه موتورن ورکه (ب ام و) که در آلمانی به معنای موتورسازی باواریاست، از لوگوی گرد یا دایره ای به رنگهای سفید و آبی استفاده می کند. این رنگها از پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان گرفته شده اند که مقر این خودروساز است

bmw

سالها تصور می رفت این لوگو یک تیغه پروانه را نشان می دهد که در آسمان قرار گرفته و مربوط به گذشته این شرکت است که موتورهای هواپیما تولید می کرد اما نیویورک تایمز در گزارشی روشن ساخت که این لوگو با وجود اینکه در سال ۱۹۲۹ در یک تبلیغات استفاده شد، ارتباطی با موتورهای هواپیما ندارد.سالها تصور می رفت این لوگو یک تیغه پروانه را نشان می دهد که در آسمان قرار گرفته و مربوط به گذشته این شرکت است که موتورهای هواپیما تولید می کرد اما نیویورک تایمز در گزارشی روشن ساخت که این لوگو با وجود اینکه در سال ۱۹۲۹ در یک تبلیغات استفاده شد، ارتباطی با موتورهای هواپیما ندارد.

تاریخچه لوگو بنز

نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. این آرم، ستاره ۳ پری است که نشان مرسدس‌ بنز بوده و به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این لوگو نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه‌ای به دور یک ستاره اضافه شده، در سال ۱۹۳۷ میلادی طراحی شد و تاج افتخاری برای این نشان(برند) است

بنز

تاریخچه لوگو آئودی

لوگوی چهار حلقه ای آئودی در سرتاسر دنیا به خوبی شناخته شده است اما عده معدودی معنی آن را می دانند. این چهار حلقه ادغام چهار شرکت تحت یک لوگو را نشان می‌دهد.

آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکتهای Horch، DKW و واندرر ادغام شد تا “اوتو یونیون” را تشکیل دهد که همان آئودی امروزی است.

audi logo

تاریخچه لوگو آلفا رومئو (ادای دین به میلان و تجلی انسان)

شرکت آلفارومئو که امروزه به طراحی‌های بی‌نظیر و خودروهای منحصر‌به‌فردش مشهور است، در سال ۱۹۱۰ در شهر میلان تاسیس شد. لوگوی این برند معروف که همگان آن را به هنر دست ایتالیایی‌ها می‌شناسند، از دایره‌ای متشکل از صلیب و ماری که انسانی را می‌بلعد، تشکیل شده است. این صلیب بر‌گرفته از نماد اصلی شهر میلان است؛ شهری که خانواده‌های مذهبی و سلطنتی در آن زندگی می‌کنند و بسیار نیز به اعتقادهای خود ایمان دارند. مار نیز علامت خانواده متمول و بزرگ ویسکونتی است که به متولد‌شدن انسان و قضیه آدم و حوا بر‌می‌گردد. لوگوی این شرکت نیز در طول تاریخ با کمترین تغییر همراه بوده است، به جز زمانی که در اوج جنگ جهانی دوم و بحبوحه حمله متفقین به ایتالیا این شرکت مشغول ساخت ادوات سنگین نظامی بود.ی است.

لوگو آلفا رومئو

تاریخچه لوگو تویوتا (سامورایی سرسخت)

تصویری که از این لوگو مشاهده می‌کنید نشان‌دهنده حروف لاتین نام این کمپانی است که درهم آمیخته شده و چنین آرمی را پدید آورده است. گفتنی است برخی بر این باور هستند که دایره داخلی نشان‌دهنده قلب مشتری و دایره بیرونی قلب تویوتاست که توسط یک دایره عمودی به یکدیگر مرتبط شده است. این لوگو نیز در طی سالیان متمادی بدون تغییر بوده و بعید به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده نیز تغییر کند.

تویوتا

تاریخچه لوگو فولکس واگن (قورباغه هیتلری)

«ریمپیسه» همان کسی بود که در اواخر دهه ۳۰ میلادی موتور فولکس قورباغه‌ای را طراحی کرد. در سال ۱۹۳۹میلادی فولکس قورباغه‌ای محبوب هیتلر بود و از آن به عنوان لذت از مسیر یاد می‌کرد. لگوی اصلی که «ریمپیسه» در رقابتی درون‌سازمانی آن را طراحی کرده و به خاطر این خلاقیت ۵۰ مارک برنده شده بود، با چرخ دنده‌ای احاطه شد که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

تاریخچه لوگو شورولت  

گفته می‌شود، ریشه «آرم» شورولت، که یکی از نشان(برند)های جنرال‌موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیاست، به یکی از سفرهای «ویلیام دورانت»، موسس این شرکت به پاریس در سال ۱۹۰۷میلادی باز می‌گردد. «دورانت» آنچنان مسحور طرح زیبای کاغذ دیواری خود قرار گرفته بود که تکه‌ای از آن را کند و داخل کیف پول خود قرار داد. چند سال بعد در سال ۱۹۱۳میلادی او این تکه را مبنای طراحی لوگوی طیفی از خودروهای تولیدی خود که 

آرم شورولت

نام‌شان را از «لوئیس شورولت»، راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بودند، قرار داد 

باور کردن اینکه یک تکه کاغذ دیواری الهام‌بخش دلیلی بوده که با کنار هم قرار دادن چند شرکت خودروساز، بزرگترین تولیدکننده خودرو را به وجود آورد، شاید کمی سخت باشد اما این داستان تقریبا با واقعیت انطباق دارد. سفر او به پاریس و آن تکه کاغذ دیواری لوگوی شرکتی را رقم زد که اکنون از آن به عنوان «ضربان قلب صنعت امریکا» یاد می‌شود. در ابتدا همه شرکت‌ها اصرار داشتند، نماد فلزی از لوگوی خود را در قسمت جلویی کاپوت روی رادیاتور نصب کنند اما بعدها بیشتر به استفاده از نمادهای رنگارنگ که روی حفاظ جلویی رادیاتور یا به اصطلاح جلوپنجره قرار می‌گرفت، روی آوردند.

 

تاریخچه لوگو لامبورگینی   (شاخ به شاخ با فراری)

قضیه ساخت خودروهای لامبورگینی و از طرفی کشمکش انزو فراری با فروچیو لامبورگینی را که حتما مطلع هستید، اما در مورد انتخاب این گاو باید گفت همگان بر این عقیده هستند که نزاع بین این دو ابر‌انسان‌های دنیای خودرو باعث شده است تا نشان گاو برای سر شاخ شدن با اسب فراری ‌روی نشان این کمپانی نقش ببندد. در گذشته زمینه این لوگو به رنگ قرمز بود اما برای نمایش کامل این گاو طلایی، رنگ زمینه به مشکی براق تغییر کرد. از طرفی چون نام‌های انتخاب شده برای مدل‌های معروف این کمپانی بر گرفته از گاوهای ماتادور اسپانیایی است بسیاری انتخاب این لوگو را با این قضیه بی‌ربط نمی‌دانند

لامبورگینی

تاریخچه لوگو  هیوندای  

لوگوی هیوندای شبیه نخستین حرف نام این خودروساز کره ای به نظر می رسد ولی در واقع این لوگو که شبیه حرف “اچ” است، رابطه میان مشتری و شرکت را نشان می‌دهد. اگر این لوگو با دقت نگاه شود، به نظر می رسد دو نفر در حال دست دادن هستند.

هیوندایی

تاریخچه لوگو  پژو  

در واقع آرم پژو برگرفته از اولین خودرو پژو به نام مدل شیرساخته شده که نشان محلی شهر بلفورد، مکان ساخت مدل ذکر شده را روی خود داشته است.

تاریخچه لوگو فراری  

اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده می‌شود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوش‌شانسی برای خودروهایش به کار ببرد

فراری

تاریخچه لوگو پورشه

لوگوی پورشه، آمیخته‌ای از سمبل‌های آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت»، خانه قدیمی سریعترین اسب‌های آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است. سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند. طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگ‌های پرچم آلمان را تداعی می‌کنند.

پورشه

تاریخچه لوگو رولزرویس

لوگوی این کمپانی در سال ۱۹۰۴ تاسیس گردید. آرم این شرکت که دو حرف R نوشته شده بر روی هم است، حروف اول نام های خانوادگی آقای چارلز رولز و هنری رویس است. از سال ۱۹۱۱ نیز مجسمه فرشته طلایی بر روی جلوپنجره تمام محصولات این کمپانی نصب گردید که امیلی نام دارد و سمبل آرامش است. جنس مجسمه امیلی از طلای ۲۴ عیار است و به روش ریخته گری و دست ساز ساخته می شود. 

تاریخچه لوگو ایران خودرو

اولین نشانه‌ای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت که این آرم تا زمان توقف تولید پیکان همراه این خودرو بود.
پس از توقف تولید پیکان و آغاز تولید خودروی سمند مسوولان ایران‌خودرو طراحی آرم جدیدی برای سمند را در معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک کله اسبی زیبا بود، به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر بدنه خودروی سمند برگزیده شد. طرحی که با نام خودرو کاملا همخوانی داشت

ایران خودرو

تاریخچه لوگو ولوو

لوگوی ولوو یک دایره با یک کمان را نشان مید‌هد که نماد آهن است، این نماد آهن مورد استفاده قرار گرفته تا نشان دهد آهن سوئدی در خودروهای ولوو مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده استحکام و دوام است ین شرکت نماد شیمیایی آهن از زمان قدیم را برای خود انتخاب کرد که دایره‌ای با یک فلش مورب به گوشه راست بالایی را شامل می‌شد.
این یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نمادهای تجسمی در فرهنگ غرب بوده و در اصل نشان سیاره مریخ در دوران امپراطوری روم است. 

ولوو

از آن جا که این نماد سمبل خدای جنگ روم باستان، مارس نیز بوده و همچنین جنسیت مردانه را نشان می‌دهد، یک ارتباط اولیه میان نماد مارس و فلز که بسیاری از سلاح‌ها در آن زمان از آهن ساخته می‌شدند، به وجود آمد.
به همین ترتیب، این مفهوم تجسمی برای سال‌ها سمبل صنعت تولید آهن بوده و حداقل فقط در سوئد این گونه نیست. نشان آهن بر روی خودرو احتمالا با استفاده از این نماد روابطی با افتخارات صنعت آهن سوئد برقرار می‌کند. فولاد و قدرت با ویژگی‌هایی نظیر امنیت، کیفیت و دوام بالا.

شما می توانید با پر کردن فرم زیر اقدام به انتشار مطلب به نام خود کنید و به معرفی خود بپردازید

ارسال نظر